Sivut

perjantai 24. elokuuta 2012

Parin edellisen aamun/illan treenit: sivulletuloja, eteentuloja, kosketusalustaa ja 2on2offia.

Sivulletuloissa yritin ottaa opikseni ja vaikeutin harjoituksia. Ollaan tehty nyt vaihdellen joko seinän vieressä tai ilman mitään tukea. Rai on kyllä tosi näppärä kääntymään, mä meinaan unohtaa ettei se tarvitse samanlaisia apuja mitä Tira. Kontakti alkaa pysyä muuten aika hyvin myös perusasennossa... :)

Eteentuloissa tehtiin yksi päivä niin, että ohjasin tyhjällä kädellä ja heitin palkaksi pallon. Ja vähän oli hieno pentu! Ollaan tehty myös namipalkkauksilla ja mä olen jopa satunnaisesti muistanut ohjata sillä tyhjällä kädellä. Myös eteentulomatkaa lisäsin vähän, en kuitenkaan jättänyt Raikua "käskyn" alle odottamaan vaan oli ihan vapaana.

Kosketusalustassa otettiin käyttöön vähän radikaalimpi keino. Otin molemmat koirat lähelle ja rupesin naksauttelemaan Tiralle alustasta. Rai häsläsi siinä mukana ja palkkailin aina kun se osoitti jotain mielenkiintoa alustaa kohtaan. Tähän mennessä Raikun kahdenkeskeiset treenihetket ovat siis menneet siihen kun se istuu mun edessä, pitää kontaktia, menee maahan, pitää kontaktia, vilkaisee vähän sivuille, ottaa kontaktin. Alustan vilkuilusta palkkailu ei ole tuottanut tulosta ja mä olen törkeän kärsimätön :D Nyt Tiran avulla näytti kuitenkin toimivan, Rai hakeutui pari kertaa itsenäisesti alustaa kohti. Pitää katsoa miten tehdään jatkossa, voisi skipata sen naksun kokonaan ja antaa vaan palkan suoraan.
   Tira ei muuten välittänyt yhtään, vaikka Raiku sähelsi siinä vieressä. Tira ♥

2on2offia ollaan otettu vielä samalla kylppärin kynnyksellä, jos muistaisin niin voitaisiin ottaa myös pihalla kiveyksellä. Raiku seuraa hyvin namikäden ohjausta ja pysähtyy nätisti siksi aikaa kun palkkaan, nyt mä olen jopa muistanut vapauttaa sen suoraan. Ja odottaa sitä vapautusta niin, että hakee ensin kontaktin :)

Muutenkin koirien kanssa on mennyt hienosti. Tira ei komenna vieläkään Raikua kunnolla vaan mä saan olla menossa väliin kun Rai hyppii ihan häpeilemättä Tiran kuonoa päin. Mutta silloin kun Tira murahtaa niin Rai uskoo kyllä kerrasta ;) Tytöt ovat olleet nyt parina päivänä sen kahdeksan tuntia kahdestaan kotona kun mä olen ollut töissä ja isä työmatkalla. Tira on pärjännyt päällisin puolin hyvin, mutta Raiku on erikoistunut sisustamiseen. Se on jo aikaisemmin osoittanut suurta mielenkiintoa mun sänkyä kohtaan (hyppää muuten tosi ketterästi sinne) ja nyt parina iltana pieni 8kg pentu on raahannut sängyn melkein pari metriä ovea kohti. Tästä löytyy muuten kuvakin ;) Samaten sängyn kulmat ovat kärsineet pennun hampaissa, mutta mä en jaksa murehtia sitä. Vanha sänky on muutenkin (mun mielestä) roskiskamaa ja kun ei edes nukuta siinä vaan mun siskon vanhassa huoneessa niin väliäkö tuolla nyt niin.. ;) Niin kauan kun Rai pitää hampaansa erossa mun tietokoneesta niin olen melkein-iloinen.

Raikusta on kasvanut varsin kaunis pieni sporttipentu, mä jaksan ihastella/kauhistella sen koipia ja vauhtia. Ahneus ei ole vähentynyt yhtään vaan ruokakuppi tyhjenee sekunneissa ja sen jälkeen yritetään Tiran kupille (Tira ei muuten vieläkään puolusta ruokaansa tai luitaan, väistää vaan kun kiitosalama tulee paikalle). Samaten meidän vadelmat katosivat alaoksilta kun Raiku tuli, pentu oli niin söötti kun söi suoraan pensaista! Myös kirsikoita yritti kovasti varastaa, mutta mä en arvostanut sitä ihan niin paljoa niiden kivien takia. Katsotaan miten suhtaudutaan luumuihin kun ne kypsyvät!

Ps. Lisäsin tekstejä ja kuvia parilta edelliseltä viikolta. Löytyvät aina kyseisellä päivämäärällä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti