Sivut

lauantai 21. heinäkuuta 2012

Ensimmäinen

Elämä on ollut aika hektistä viime aikoina. Mulla loppui tänään 3,5 viikon koiranhoito eli asuin sen ajan toista koiraa hyysäämässä. Nyt vihdoinkin kotona ja Tiran kauhuksi nappasin matkalta mukaan karvaisen lapsen!

Toisen koiran ottaminen on ollut mulla kauan haaveena. Tiralle koirakaveri ja mulle harrastustykki. Rotuna aussie on ollut suosikkilistan kärjessä jo pitkään ja kun löytyi mun korkeat kriteerit täyttävä pentue niin se oli menoa! Pienestä on tarkoitus kasvaa monitoimikoira ja siihen on ainakin vanhempien perusteella hyvät edellytykset ;) Katsellaan sitten vanhempana mihin panostetaan erityisesti, nyt keskitytään toisiimme tutustumiseen ja tietysti otetaan siinä sivussa alkeita muutamassakin lajissa... ;)

Tänään päivä starttasi tosiaan vielä Leevi-herran luona aamulenkin ja yleisen järjestelyn parissa. Vastuusta vapauduttua vain pikainen käynti kaupassa ja kotona ja seuraavaksi suunta olikin jo isäni kanssa kohti Röykkää ja pentulaumaa. Pennuksi oli siis valikoitunut tytöistä se tummempi ja herkempi, ensimmäiset viikot Hihku-nimellä kulkenut kaunotar. Mun miniberni! Toistaiseksi nimetön ihanuus on siis sijoituksessa kasvattajaltaan Lauralta.

Matkalla kotiin tuli ainakin todettua että lähti oikea pentu matkaan, Huutomerkki oli ihan nimensä veroinen. Puolen tunnin matkasta noin 20 minuuttia meni rääkymiseen ja kiljumiseen, aina välillä vedettiin henkeä ja katsottiin ikkunasta ulos ja sitten jatkettiin! Kotipihalta meidän matka jatkui suoraan läheisen puiston taakse suojaiselle niitylle. Hihku (pahus, kohta se jää Hihkuksi) kipitti nätisti remmissä ja kadulta päästyä vapaana. Pieniä piippauksia tuli aina kun mä ehdin lapsen mielestä liian kauas. Niittyvierailun tarkoituksena oli tutustuttaa Tira ja Kakara toisiinsa, kaiken varalta tapaaminen oli siis sijoitettu kauemmas kotipihasta. Tira oli hieman innoissaan kun näki pienen koiran ja mut (eihän oltu nähty siis kunnolla viikkoihin lukuunottamatta pieniä parin tunnin tapaamisia). Vaihdatin siis isäni kanssa koiria ja rauhoittelin Tiran itse sopivaan mielentilaan ja vasta sitten lähestyttiin pentua. Tira nuuskutteli lapsen nätisti läpi ja vähän aikaa oltuamme päästin ensin Hihkun irti ja sitten Tiran. Käveltiin vielä yhdessä niityllä ja kun kaikki oli ok niin lähdettiin kotiin.

Kotona oltiin ensin kaikki pihalla, pentu tutkaili paikkoja ja Tira ignoorasi sen aika täydellisesti. Käytiin kurkkimassa ensin Hihkun kanssa kahdestaan sisätiloja, ei tarvinnut paljoa rohkaista kun tuo kävi läpi kaikki huoneet. Ihan mielenkiinnosta katsoin miten suhtautuu vierasiin pimeisiin huoneisiin eli pukuhuoneeseen, kylppäriin ja saunaan. Lapsi marssi ihan samalla tavalla tutkimaan paikkoja ;)

Saatiin myös ensimmäisiä vieraita kun mun sisko Anna ja Annan poikaystävä Jirka tulivat pikaisesti käymään. Mentiin etupihalle vastaan niin, että mulla oli pentu sylissä ja moikkasivat siitä nopeasti. Maahan päästyään pentu olisi halunnut kiivetä vähän kaikkien syliin ja antaa pusuja ♥ Illemmalla käveltiin kahdestaan pennun kanssa mun äitiä ja äidin naapuria Tiinaa vastaan. Kun ihmiset kumartuivat vähän lähemmäs niin taas joku ihmeen otus olisi halunnut kovasti pomppia syliin. Kotipihalla koirat olivat tosi nätisti ja Tirakin sai vähän enemmän huomiota, oli raasulla vaikea päivä :D

Yöksi järjestäydyttiin niin, että Tira meni nukkumaan mun äidin kanssa toiseen makkariin ja mä pennun kanssa Annan huoneeseen missä mä siis yleensäkin nukun. Hihku sai viettää yönsä kevythäkissä johon oltiin tutustuttu jo aikaisemmin päivällä. Vähän piti kiljua kun pistin mukamas väsyneen pennun sinne. Olin vielä jättänyt kattoluukun auki ajatuksena se, että se olisi helpompi pienelle kun näkee mut sieltä. Eikä mitään, oli pakko laittaa kiinni kun tämä roikkui etutassuillaan puoliksi siinä katolla. Tosi hienosti kuitenkin rauhoittui nukkumaan, heräsin joskus neljän jälkeen pieneen piippaukseen ja käytiin ulkona. Pentukin meni heti takaisin nukkumaan ja heräsi seuraavan kerran vasta kun mä nousin kellon soitua ylös.

Mä olen kyllä jo aika ihastunut, mainio pieni otus♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti