Sivut

maanantai 4. maaliskuuta 2013

Kisapentu

Maanantaina 4.3. oli kisaamaan tähtäävien pentujen vika treenikerta. Saatiin ottaa haluamiamme liikkeitä kokeenomaisesti tai sitten puuhailla jotain muuta. Mä valitsin meille seuraamisen, liikkeestä maahanmenon, (istumisen) ja luoksetulon. Lisäksi tehtiin yhteisinä liikkeinä kehääntulotarkastus, luoksepäästävyys ja paikallamakuu.

Kehääntulotarkastus: Vedin Raikun namilla Pipsan viereen, nappasin pannasta kiinni ja syötin koko ajan. Tassut pysyivät maassa :D

Luoksepäästävyys: Namitin aina vaikeissa kohdissa ja kehuin runsaasti. Pidin pienen tauon Pipsan pysähtyessä Raikun viereen ja Rai malttoi pysyä istumassa ja piti kontaktia. On se vieläkin superinnokas, mutta pystyy keskittymään kontaktiin/syömiseen, vaikka joku silittääkin vähän rinnasta. Arkielämässä ei kyllä istu nätisti paikoillaan ;)

Paikallamakuu: Aika oli 1-2 min ja palkkauksen ja etäisyyden sai määrittää itse. Raiku meni maahan vasta toisella käskyllä. Aavistelin vähän, että se jää jumittamaan kontaktiin, mutta kokeilin silti ekan kerran ilman mitään apuja. Toisella käskyllä vinkkasin vähän kädellä mitä pitikään tehdä. Olen tosi huono arvioimaan matkoja, mutta veikkaan etäisyydeksi suunnilleen viittä metriä. Raiku pysyi tosi nätisti ja rauhallisesti maassa, ei muuta huomautettavaa kuin ihan pieni lonkalle valuminen silloin tällöin. Se voi kuulemma johtua nuoresta iästä eli ei stressailla siitä sen kummemmin. Jos se jatkuu vielä myöhemmin niin voin alkaa puuttumaan enemmän (nyt lähinnä korjaan sen asentoa suorempaan kun huomaan sen vinottavan).

Seuraaminen: Ongelmaksi kerroin satunnaisen edistämisen, irtoamisen ja mun jalkojen taakse valumisen vasemmalle käännöksissä. Otettiin pieni pätkä seuraamista ja erikseen vasemmalle käännöksiä paikallaan. Edisti joo, taipui mun taakse joo. Korjaamisohjeiksi saatiin vielä enemmän käännöksiä vasempaan (edistämiseen) ja voi kokeilla pientä painonsiirtoa taakse (<-jos Rai korjaisi itse paikan). Jalkojen taakse valuminen johtuu lähinnä mun hartioiden liikkeestä. Näytin pari kertaa miten Raikki toimii eli käänsin aavistuksen verran olkapäitä vasemmalle niin tämä yksi oli jo kiertämässä mun polvitaipeiden kohdalla :D Ihan niin kuin agissakin, se lukee äärimmäisen tarkasti mun kroppaa. Jatkossa voi alkaa vähän köhähtelemään noille ylimääräisille liikkeiden lukemisille, ettei Rai sekoa kun mä vääntelehdin koetilanteessa ;) Paljon oli kuitenkin plussaa: kontakti ihan super ja Raiku hakeutui tosi hyvin oikealle paikalle. Sivulletulo oli myöskin hyvä, kunhan mä (tai Rai) ei alkanut tepsuttaa ja korjailla liikaa. Mun palkkauskohta on kuulemma hyvä, vähän voi kokeilla vielä taaempaa josko sekin auttaisi edistämiseen.

Liikkeestä maahanmeno: Otin ihan seuraamisesta ja sinnehän se putosi. Ei mitään parannettavaa :) Ehdottomasti Raikun vahvin liike.

Liikkeestä istuminen: Näytin ongelman eli Rain rakkauden maahanmenoon. Annoin vielä kunnon askelavun, mutta silti se jäi puolittaiseen istumis-maahanmenosekoitukseen. Korjasin ekan asennon suorempaan ja tokalla kerralla annoin vielä vähän voimakkaamman vartaloavun, sillä jäi ihan hyvin.

Luoksetulo: Matkaa oli ehkä kymmenisen metriä? Jäi istumaan hyvin, mutta jos nipotetaan niin pari askelta jättötilanteesta Rai oli kuulemma liikauttanut toista etutassua ja ollut vähän levoton. Rauhoittui sitten kun mä olin kääntynyt takaisin ja odotti käskyä. Ja levoton ei tarkoita nyt mitään piippausta/steppausta/hytkymistä vaan se oli kait pyöritellyt vähän päätään ja vilkuillut jotain :D Eteentulo oli vino ja se törmäsi kevyesti mun jalkoihin. Piru, lyhyemmältä matkalta se teki treenien alussa ihan loistavia eteentuloja. Pitkää matkaa ei olla yhdistetty kyllä juuri ollenkaan eteentuloon eli annetaan anteeksi.

Yleisesti: Hyvä fiilis ja liikkeet ovat hyvällä mallilla. Rupatteluajat Raiku oli aika levoton eikä malttanut istua mun vieressä vaan kävi tekemässä aussiepomppuja Pipsan syliin. Siihen voisi puuttua enemmän ;) Intoa ja tarkkuutta on ikäisekseen aika kivasti.

Ennen yksilösuorituksia tehtiin hallin sivussa kakeja, eteentuloja ja seuraamista. Kakeissa pari s-m vaihtoa oli levottomia, mutta intoa oli ehkä vähän liikaa vielä siinä vaiheessa. Eteentulot olivat tosiaan silloin hyviä ja seuraaminen ihan kivaa. Kyllä se silti irtoaa mun makuun vähän liikaa :P

  

Ensimmäisessä kuvassa perusasento ja toisessa hieman irtoavaa seuraamista :D Selittelyn makua, mutta ei Raiku yleensä noin pahasti irtoa! Jos muistan oikein niin tuossa se jäi jälkeen kun pudotti namin ja kiiruhti sitten mun perään. Niin ja käsi on tuossa kohtaa, koska kokeiltiin sitä imuttamista... Ja kuvat ovat tosiaan lauantailta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti