Sivut

keskiviikko 11. kesäkuuta 2014

Hoitolaiset, osa 2

Sunnuntaina 1.6. suunnattiin kolmen aussien voimin sennenkoirien kimppatreeneihin. Teemana oli kisatreenit ja tarkoitus oli vähän katsella Rain jaksamista eilisen jälkeen ja korjailla edellisten kisatreenien virheitä.


Muiden ottaessa luoksepäästävyyden, me tehtiin BH-ilmoittautuminen. Laura tuli meidän luokse (mumisin odota -käskyn ennen sitä), latelin sen kamalan lauseen ja Raikkis istui nätisti vieressä. Wihii!

Hoppu ♥ :D

Paikkis tehtiin kaikki kerralla, koiria oli rivissä monta. Siis oikeasti monta. Paikalla oli paljon nuoria, aloittelevia koiria niin en mennyt piiloon ja oli ihan hyvä päätös. Rivistä lähti parikin koiraa aika vauhdilla ja pääsin kehumaan ja palkkaamaan Raikua onnistumisista. Vieressä oli vielä aika levoton junnukoira, joka oli lähinnä seisomassa rivissä ohjaajansa vieressä. Muutaman kerran yritti kaula pitkällä nuuhkutella Raikua, joka ei vilkaissutkaan siihen suuntaan. Räksyllä oli taas hyvä, virkaintoinen asenne. Katsoi tarkasti mua ja korkeintaan vilkaisi nopeasti häiriötä kääntäen katseen heti takaisin muhun. Kerran peppu meinasi nousta niin hymähdin pienellä äänellä, peppu vajosi takaisin maahan. Epäilin siinä mun tuijotuksen paineistavan sitä niin käänsin loppuajaksi selän, vieressä ollut Kaisa vahti samalla Raikua. Oli kuulemma tuijottanut mua, mutta pysynyt hyvin paikallaan.


Varsinaiset liikkeet jouduttiin tekemään ekana, koska Raiku oli kokenein koira "kisaajista", haha. :D Käytiin paikkiksen jälkeen repulla juomassa, ottamassa pieni herkkupalkka paikkiksesta ja tsekkaamassa hoitolaisten vointi. Mulla oli lapulla ylhäällä liikkeet mitä tehdään ja mitä erikoista halusin niihin, auttoi vähän muistamaan.


Skipattiin seuraaminen ja maahanmeno eli aloitettiin seisomisesta. Valmisteleva osuus oli löysä, käskyn kohdalla Rai oli haistavinaan jotain maasta ja nuuhkutti. Niin porsas! Seurautin sen takia pari metriä lisää ja pysäytin siihen, oli ihan ok. Takaisin tullessa taisin varmistella ja sanoa uudestaan seiso (tai odota), koska edellisenä päivänä sehän kääntyi poikittain. Nyt seisoi napakasti, ei ennakoinut sivulle istumista.

Luoksetulossa oli tarkoitus palkata lennosta eteentulo, mutta mä jäädyin. Stoppi oli vähän valuva ja jälkimmäinen matka hiiiidas ja huuuono. Oli niin rumaa, että fiilis laski.

Noudossa tehtiin vieraalla puukapulalla. Alku ihan hyvää, mutta muistaakseni ravasi takaisin. Olisiko heittänyt kapulaa vielä pari kertaa suussa eteen istuessa?

Kakeissa kaksi käskyä istumiseen. Maahanmenot vieläkin turhan hitaita.

Hyppy ihan jees, istui taas kovin lähelle estettä mutta selvisi hypystä toiseen suuntaan.

Laitoin Raikun maahan kun juteltiin Lauran kanssa palautteesta. En tiedä miksi Rai nousi, yrittikö mennä juomaan kentän reunalla olleesta kupista vai käydä pusuttelemassa yleisön läpi, mutta sai aika tiukan palautteen kun ehdin napata niskavilloista kiinni kun tyyppi kipitti mun ohi. Possukoira, loppupalautteen ajan makasi kiltisti mun jaloissa...


Yleisfiilis oli aika paljon huonompi mitä edellisenä päivänä. Mulla meni ajatukset sekaisin ohjeista, liikkeistä, koirasta, kaikesta. Ei ollut samanlaista yhdessä tekemisen tunnetta mitä eilen enkä saanut tsempattua itseäni. Räksy teki kaiken mielellään ja oli oma pirteä itsensä, mutta ei tuntunut samalta.

Kisatreenien loputtua pyysin vielä Lauraa appariksi ja tehtiin pari vauhtiluoksetuloa ja seuraamista. Ensimmäisessä luoksetulossa palkka lennosta, toisessa eteentulo ja siitä palkka. Vauhtia riitti, pitäisi saada videoitua koska Raiku on niiiin siistin näköinen kun ampuu täysillä ja jarruttaa viime hetkellä eteentuloon! Mulla kyllä tutisee polvet vähän. :P Kunpa osaisin siirtää saman vauhdin myös kisaliikkeisiin!

Seuraamisessa Rai taas jarrutti aika paljon ennen sivulletuloa. Namikäsi oli joo auttamassa, mutta se jarrutti jo hyvän matkaa ennen mua. Oli silti lennokasta ja innokasta menoa. ;)


Kiltit pienet hoitolaiset olivat odottaneet kentän laidalla niin nätisti, että pääsivät vuorotellen hakemaan pari kertaa palloa ja poseeraamaan. Poseeraaminen oli taas niiiin ällöä, mutta pallon perässä kyllä sinkoiltiin. ;)


Jatkettiin kentältä äidin luokse pikatankkaukseen ja vilvoittelemaan. Tirahan oli siellä hoidossa, mutta berniraasu joutui oven taakse makkariin siksi aikaa kun me oltiin siellä. Kiltisti odotti oven takana, kun kävin rapsuttelemassa ja pusuttelemassa. Vieraat ottivat ilon irti ja peuhasivat pitkin keittiötä, Nepe toi leluja syliin ja Hoppu kiipesi tuolille. ;)


Äidiltä jatkettiin matkaa uittamaan koirat Kaivokselaan. Kierrettiin pellon kautta niin kolmikko pääsi juoksemaan heinikossa, taisi kuitenkin väsyttää vähän kun meno oli paljon tavallista hillitympää.

Rannalla sitä virtaa löytyikin taas ja kaikki loikkivat veteen hakemaan keppejä. Pysähtyi siihen joku ulkoilijakin katsomaan sekopäisiä sukulaisia, jotka juoksivat hiekalla yhdessä kasassa!



Kotiin päästyä koirat kävivät kiltisti nukkumaan eikä mullakaan ollut enää kauheasti energiaa, ulkona tuli oltua kuitenkin vajaa kuusi tuntia. Illalla uniset aussiet kömpivät taas nukkumaan kuka mihinkin: Hoppu mun vatsan päälle, Nessa kylkeen kiinni ja Raikkis tyynylle pään viereen. Murut ♥




Maanantai-aamuna hoitolaiset lähtivät kotiin ja mulla alkoi työt. Raiku sai olla yksin kotona alkuiltaan asti, kunnes Tipa palautettiin. Mun päästessä töistä kotona olikin vastassa pirteät koirat, kivaa. ;)



Nyt työjaksoa on takana 1,5 viikkoa ja mä olen ihan romuna. ;) Ensimmäinen viikko meni kropan totutteluun fyysiseen työhön, iltaisin olin yleensä niin väsynyt ja jalkoja + alaselkää särki niin ettei jaksanut tehdä mitään ylimääräistä. Viikonloppuna väsymys jatkui, vaikka nukuin mun mittapuulla aika pitkiä yöunia. Alkuviikosta tuli sitten se kesäflunssa. ;) Muutama päivä mennyt ihan sumussa, töiden lisäksi ei ole pystynyt tekemään mitään muuta. Koirat kiittävät, kun mä laahustan lenkit eikä muuta tekemistä ole tarjolla, onneksi maailman kiltein äiti on käyttänyt tytöt pari kertaa alkuviikon aikana lenkillä niin ovat päässeet vähän revittelemään.

Eipä noissa kotona näy muuta eroa, Tira ottaa rennosti niin kuin aina ja Raiku korkeintaan tuijottaa vieressä ja tuo mulle palloja, pieniä vihjeitä. ;)
Oih, voisin lähettää Räksyn pariksi päiväksi aktiivilomalle, jos se saisi tuon tuijotuksen loppumaan. ;)




Kesäkuun isoin uutinen on tainnut kuitenkin olla tokon SM-joukkueeseen pääseminen. Heinäkuun alussa edessä on siis pieni kisamatka Poriin, jänskää! Vielä on pari viikkoa aikaa yrittää viilata liikkeitä. :P


3 kommenttia:

  1. Harmi kun asutaan näin "kaukana" toisistamme, mä olisin tällähetkellä ihan tekemistä vailla ja voisin ottaa Raikun koska tahansa lievittämään mun tylsyyttä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yhyy, Raikkis tulisi mielellään kylään. :D Ehkä mä lähetän sen vielä jossain vaiheessa kesää sinne kiusaamaan teitä. ;)

      Poista
    2. Lähetä vaan, Siiriki tykkäis ;)

      Poista