Sivut

sunnuntai 31. maaliskuuta 2013

Lauantaina 30.3. agitreeneissä pidettiin hauskaa pikkuradoilla. Pohjia oli kolme, mutta me ehdittiin tehdä vain kaksi kun aika rupesi loppumaan kesken.

1. rata
Ensimmäisellä radalla Raiku oli superpätevä. Haki tosi nätisti putkeen ja kuunteli hyvin. Mä sain sen sijaan muistutuksen mun nykivistä käsistä :D Hahhah, pitäisi varmaan videoida niin tajuaisin miten kauhealta se näyttää :D Toisella yrityksellä mä osasin paremmin. (Viikkoja myöhemmin luonnosta jatkaessa en muista radasta yhtään mitään niin turha selittää rataa sen enempää ;) )

2. rata
Toisella radalla hiottiin vähän aikaa haltuunottoa putkelta. Raiku meni alkuun ihan ok, kunnes mä rupesin kiirehtimään ja unohdin raukan yksin putkeen. Raiku teki hienot kaarrokset mun väärälle puolelle ja tuli siihen lähelle tivaamaan tarkempia ohjeita. Vikalla yrityksellä saatiin taas enemmän siihen oikeaan suuntaan päin. Huh, mun oma ratkaisu olisi ollut varmaan vaan antaa sen tehdä laaaaaja kaarros putken jälkeen ja kiljua ääneni käheäksi täällä-huutoja :D

Ennen ratoja tehtiin Raikun kanssa pari kertaa kepit (ok), muutama hyppytekniikkasuora (pudotti pari kertaa vikan riman, mutta muuten meni nätisti) ja kontakteja puomilla, Aalla ja keinulla (oli hyvät, mua rasittaa vähän vapautuksen jälkeen Raikun karkailuyritykset takaisin kontaktipinnalle).

Viimeistään jäähdyttelylenkki ja painimatsi Hopun, Pihkan ja Jocken kanssa teki tehtävänsä ja tyhjensi Raikun akut. Oli tainnut olla kaikilla vähän rankkaa, kun iltapäivällä simahdettiin yhdessä pariksi tunniksi ;)

Sunnuntaina 31.3. olin melkein seitsemän tuntia vepe-seminaarissa. Seminaariin kuului teorialuento vepestä lajina ja eri liikkeiden esittelyä ja lopuksi pienet käytännön treenit koirien kanssa. Raiku sai kyydin treenipaikalle parin tunnin jälkeen ja sai tulla luvalla hengailemaan loppuluennon ajaksi mun jalkoihin. Ai että sain olla ylpeä ADHD-junnusta! Raiku oli ihan nätisti ja rauhallisesti mun vieressä ja joko istui tai makasi peittonsa päällä. Ja juu, ollaan opeteltu ehkä kahdella eri treenikerralla kotona nätisti tietyn peitteen päällä loikoilua. Multa meinasi loksahtaa leuka sijoiltaan, kun Raiku malttoi odottaa nätisti mun vieressä vaikka siitä ihan edestä käveli ihmisiä ja huoneen etuosassa oli hillitön kasa vepetarvikkeita, leluja yms. Rairai ♥

Käytännön treeneissä harjoiteltiin lähinnä erilaisten esineiden kantamista. Raikuhan ottaa esineitä mielellään suuhun (eri materiaaleja: kumia, metallia, köysiä jne.), mutta saattaa mälvätä, ravistella ja pudottaa niitä vähän omia aikojaan. Raiku pääsi kantamaan ensin damia, sitten muovista noutokapulaa ja lopuksi pelastusliivejä. Kaikilla esineillä sujui tosi hyvin ja sain napattua esineet pois Raikulta ennen kuin se pudotti ne itsekseen. Saatiin hyviä vinkkejä jatkoa ajatellen, erityisesti kuivatreeneihin. Päivä ei ollut erityisen rankka koirille, mutta Raiku sammui taas kiitettävän nopeasti bussissa ja jatkoi unia vielä kotonakin. Maanantaina vietettiin lepopäivää ja vain löhöiltiin kotona.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti